12.07.2014

Diyet Halleri


Yıllar sonra tekrar diyetle karşınızdayım. Gönül isterdi ki evet kızlar sonunda başardım, şişko kız gitti incecik bir kız geldi ama olmadı, itiraf ediyorum, hala şişkoyum...
Ama şimdi dönüp bakıyorum da 90'lı kilolara kadar çıkmışım, çok kötü günlerdi o günler... En azından artık 80'li kilolardayım, kötünün iyisi yani...
Bir dönem 80 kiloya kadar düştüm, aşırı bir diyet yapmadım ama akşam yemeklerini kesmiştim. Düzenli olmasa da spor da yaptım ve halimden gayet memnundum, ilk yazılarımda da belirttiğim üzere boyun uzun olmasının avantajını kullandım, 80 kilo iken 70 gibi duruyordum... Ölçülerimde 90-60-90 değildi tabiki ama 100-80-100'ü görmüştüm. :)
Ve 2 yıldır yaklaşık 10 kilo verdikten sonra aynı kiloda kalmayı başarmıştım diyet ve spor yapmadan hem de. Tekrar kilo almaya başladım ama, 83'ü daha sonra bu hafta en son 85'i görünce tekrar, tamam dedim, dur artık!!!
90 küsür kilodan 80'e düşmüşsün, hedefin 70 olmalı artık tekrar 90 değil...
Pazartesi günleri de diyete başlamaktan nefret etmeme rağmen bu sefer lamı cimi yok, yarın diyetteyim.
Bu sefer 3 saat kuralını uygulamaya çalışacağım çünkü normalde çok dengesiz besleniyorum, kahvaltı da genelde yapmıyorum. 3 saat kuralı diyor ki her 3 saatte bir yemek ye...
Şöyle ki;

Öğünler için Önerilen Saatler

07:00 Kahvaltı

10:00 Ara öğün

13:00 Öğle yemeği

16:00 Ara öğün

19:00 Akşam yemeği

22:00 Atıştırma (şart değil)

Bu mucize formülle sağlıklı zayıfladılar. Üç saatte bir yemek yemek sizi hem enerjik hale getirecek hem de metabolizmanızın çok daha hızlı çalışarak yağ yakmasını sağlayacak.

Ana Yemek 400 Aralar 100 Kalori! 

Örneğin sabah işe gitmeden önce 7'de kahvaltı ediyorsanız, saat 10'da ara öğünü yiyin, 1'de öğle yemeğine oturun, saat 4'te ara öğün ve saat 7'de akşam yemeği aldıktan kısa bir süre sonra da atıştırmalık tüketin. Metabolizma aşırı duyarlı olmadığı için bir öğünü 10 ya da 15 dakika kaçırmak büyük bir sorun yaratmaz. Ancak en iyi sonucu almak için rejimi olabildiğince düzenli takip etmeye çalışın. Bunun için saatinizin alarmını üç saatte bir çalmak üzere kurmayı deneyebilirsiniz. Üç Saat Diyeti'nde günde ortalama 1450 kalori tüketebilirsiniz. Her ana öğünün yaklaşık 400, ara öğünlerin 100 kalori olması ve atıştırmalık olarak da 50 kalorilik bir gıda seçmek gerekiyor.


Ara öğün için ne yiyebilirim diye araştırdım biraz; aşağıdaki seçenekler işyerinde de yenebilir olması bakımından makul geldi:
1 orta boy kabuklu elma - 70 - 75 kalori
1 orta boy portakal - 50 kalori
18-20 gr. bitter çikolata - 95 kalori - (Tatlı krizine girildiğinde kurtarıcı olabilir gibi duruyor, ödül için :) )
100 ml. light süt - 33 kalori
1 yemek kaşığı bal ile 1 fincan yeşil çay - 65 kalori
13 badem - 90 kalori
2 adet salatalık - 40 kalori
Ayran 81 porsiyon) - 70 kalori
66 kalorilik Special K kraker
Yağsız yoğurt (1 porsiyon - 200 gr. 76 kalori), bunlara ilave olarak diyetlerin vazgeçilmezi beyaz leblebi ve havuçta olabilir gibi.

Kahvaltıyı klasik hepimizin çok iyi bildiği kibrit kutusu beyaz peynir tadında yapıyım diyorum, öğle yemeği için tavuk salata - ayran; 3-5 köfte - ayran; 1 lahmacun - ayran; ton balıklı salata gibi çalışırken öğle saatinde yemeğe çıktığımda herhangi bir bistroda kolaylıkla bulabileceğim menülerden birini seçerim diyorum; akşam yemeği için de açıkcası az çorba ve bol yeşillik düşünüyorum... Bakalım ne kadar faydasını göreceğim...

İnşallah bu sefer 80'in altında düşerim. Şimdilik tam net kilomu yazmıyorum ama haftaya pazartesi inşallah güzel bir netice almayı ümit ediyorum. Şuan 83'ün bi tık üzerinde 85'e doğru yol aldığımı biliyorum, yemek fazlasını da göze aldığımda inşallah haftaya pazartesi en azından 83'ten az olurum, şimdilik hedefim 83 olmak... Sonrasında ise 80... Sonra ver elini 78, 75, 73, 70, 68 ve 65...

Böyle minik minik hedeflerle ilerleyip 60 kiloya kadar inmek istiyorum. Önümde vermem gereken yaklaşık 25 kilo var, ha gayret Emma, yapabilirsin kızımmmm, inanıyorum - güveniyorum sana...


Hiç yorum yok: